Friday, October 9, 2009

GM-FPI SUDAH BERSEDIA

3 OKTOBER, AHAD- Gedang pilihanraya kampus (PRK) sedang rancak berbunyi, beberapa university sekitar Negara telah mula mengadakan pilihanraya kampus. Gedang pilihanraya kampusa juga mula kedengar disekitar Lembah kelang. oleh itu GMFPI (Gabungan Mahasiswa fakulti Pengajian Islam) telah mengadakan rehlah dan senaman di tasik sebelah Fakulti Kejuruteraan dan Alam Seni Bina. Rehlah ini disertai oleh beberapa penyokong GMFPI .


Aktiviti yang bermula pada pukul 7.30 pagi dimulai dengan sedikit riadah sesame penyokong. Kemudian diadakan sedikit jamuan hari raya untuk penyokong GMFPI. Menurut bekas calon umum saudara Shafiq Abdul Aziz “Tujuan GMFPI mengadakan rehlah ini bertujuan untuk mengambarkan kesediaan kami untuk menghadapi PRK bila-bila masa. Kami akan mempertahankan kerusi Majlis Pewakilan Pelajar (MPP) di FPI sendiri.


Walaupun suasana peperiksaan makin terasa, namun GMFPI sudah bersedia untuk menghadapi pilihanraya pada bila-bila masa. GMFPI akan terus mengutamakan memperjuangkan kebajikan mahasiswa dan akan turun mendekati mahasiswa walaupun terdapat tekanan oleh pihak tertentu-wartawan GMFPI.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails