Monday, March 28, 2011

Minggu Quran dan Sunnah (MQS)

FPI,16 Mac 2011

Minggu Al-Quran Al-Sunnah FPI ( MQS) telah berlangsung selama 4 hari iaitu bermula 15-18 Mac bertempat di Foyer FPI.Minggu Al-Quran Al-Sunnah merupakan program tahunan yang dianjurkan oleh Kelab Jabatan Al-Quran Al-sunnah (JANNAH).


Pada program tersebut,Ahli majlis Perwakilan Mahasiswa FPI tahun 1 dan 2 (MPM FPI 1 dan 2) yang juga selaku Naib Presiden 4 PMUKM sempat meluangkan masa untuk mengunjungi Minggu Al-quran Al-Sunnah (MQS).Pada kunjungan itu,saudara Muhammad Ikram sempat berjumpa dan berbual dengan Pengarah Program tersebut iaitu saudara Haikal Mubarak Bin Ghazali yang juga selaku YDP kelab Jabatan Al-Quran Al-Sunnah (JANNAH).


“Antara tujuan kita anjurkan program MQS ini adalah bertujuan sebagai untuk mengajak seluruh Pelajar FPI dan seluruh warga kampus UKM untuk menghayati Al-Quran-Al-Sunnah.Yang keduanya adalah untuk mengajak mahasiswa dan mahasiswi beramal dengan nilai-nilai Islam melalui Al-Quran Al-sunnah.Yang ketiganya adalah untuk mengeratkan ukhwah antara pelajar Al-Quran Al-Sunnah bersama pensyarah,kakitangan mahupun pelajar-pelajar dari jabatan lain dan dalam program ini juga kita menyajikan banyak program untuk disertai dan dikunjungi”ujar Saudara Haikal.

Antara aktiviti lain yangdijalankan adalah gerai jualan,gerai pameran,kuiz,pertandingan khat dan juga tidak ketinggalan forum. Antara penceramah forum yang adalah Dato’Dr Halim Tamuri,Ustaz Kahiruzzaman,Dr Azwira,Ustaz Wan Hilmi Wan Abdullah dan banyak lagi.

Saudara Muhammad Ikram juga mewakili pelajar-pelajar FPI yang lain berharap program yang dianjurkan oleh kelab JANNAH ini sebegini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang dengan promosi yang lebih meluas di peringkat UKM,kerana program ini amat baik dan berkesan serta ia merupakan satu metodedakwah yang perlu diteruskan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails