Wednesday, September 7, 2011

GMUKM : Salam Merdeka & 1 Syawal


Assalamu'alaikum wbt.

Di kesempatan ini, kami di Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (GMUKM) dari kampus induk Bangi, Kuala Lumpur & Cheras ingin merakamkan ucapan selamat menyambut Hari Raya 'Idul Fitri & Hari Kemerdekaan ke-54 kepada semua rakan mahasiswa khususnya di UKM dan di universiti-universiti lain. Semoga ketibaan 1 Syawal yang dijangka esok hari diharapkan tidak mematikan semangat kita untuk mengejar lagi saki-baki ganjaran pahala yang masih bersisa di hari terakhir Ramadhan ini.

Gabungan Mahasiswa UKM juga ingin mengajak rakan-rakan agar kembali melakukan 'checklist ibadah' kita di bulan Ramadhan ini agar kita benar-benar telah memanfaatkan kesempatan yang ada pada kali ini. Ramdhan kali ini juga diharapkan kita bukan sekadar hanya menunaikan kewajipan berpuasa dan solat tarawih, tetapi juga kita menghadami dapat memanifestasikan falsafah ibadah-ibadah sunnat lain dan di akhirnya bulan Ramadhan ini dapat membentuk jatidiri kita yang kental untuk menggalas taggungjawab manusia sebagai khalifah di muka bumi ini.

Juga diharapkan di hari-hari terakhir ini kita dapat menyembahkan ibadah kita kepada Al-Khaliq dengan sesempurna yang mungkin dengan harapan akan ada secebis amal yang diterima oleh-Nya.

Akhir sekali, diharapkan dengan tibanya 1 Syawal & 31 Ogos yang sangat-sangat bermakna ini kepada dimensi mahasiswa khususnya di UKM, mahasiswa akan terus menyokong kepimpinan PMUKM yang diterajui Lt.M Ahmad Muzzammil Muhd Hairi selaku Presiden PMUKM sejajar dengan motto kepimpinan kali ini, Bersama Mahasiswa Merealisasi Varsiti.

Selamat Hari Raya 'Idulfitri & Selamat Hari Kemerdekaan 2011

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails