Saturday, January 14, 2012

TERBARU : Status Penyediaan Mesin Air Permanis dan Mesin Fotostet di FPI.

Syarikat Permanis sdn bhd yang akan membekalkan mesin air Permanis bersetuju untuk meletakkannya di FPI. Mesin tersebut tidak akan diletakkan dalam seminggu dua ini kerana pelajar akan bercuti tinggal hanya seminggu sahaja lagi. Sehubungan itu,Syarikat tersebut akan meletakkan mesin air Permanis tersebut pada awal kemasukan semester kedua kerana mengambil kira keadaan permintaan pasaran pada ketika itu atas alasan pelajar bercuti.Pihak fakulti juga telah bersetuju untuk meletakkan mesin air bersebelahan pintu belakang DK2 FPI.

Fotostat

Pihak fakulti dan juga bendahari telah turun meninjau tempat untuk meletakkan mesin fotostat di FPI.Tempat cadangan asal adalah berhadapan singgahan ilmu.Tetapi perubahan tempat adalah bersebelahan DK2 FPI.Permasalahan utama sekarang ialah kos untuk membuat tempat tersebut.Kos tempat berhadapan dengan singgahan ilmu lebih mahal daripada bersebelahan DK2 FPI.Jadi keputusannya adalah memilih tempat kos rendah.Tambahan,perancangan asal adalah untuk memohon mesin fotostat menggunakan kad di FPI.Tetapi pihak fakulti dan saya lebih bersetuju untuk membuat satu kawasan meletak mesin fotostat di FPI dan menawarkan perkhidmatan tersebut kepada mana mana syarikat.

Berikut adalah situasi perkembangan mesin fotostat dan juga mesin air di FPI.Pelbagai cabaran dan halangan yang terpaksa dihadapi oleh saya.Harapan saya adalah,mahasiswa dan mahasiswi FPI harus bersabar menanti perubahan tersebut.Saya memahami keadaan anda semua kerana saya juga mahasiswa seperti anda.Kesusahan sama-sama kita hadapi,dan insyaAllah,dengan kekuatan yang diberikan saya masih lagi berusaha untuk memastikan kemudahan untuk kita bersama.

Muhammad Ikram Bin Darus
MPP fakulti pengajian islam
Naib Presiden 4 PMUKM.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails