Sunday, January 10, 2010

Futsal GM-FPI mendapat sambutan


Bangi 9 Jan 12.10 am | GMFPI (Gabungan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam) telah menganjurkan satu pertandingan futsal. Pertandingan ini telah diadakan di gelanggang futsal Kolej Ibrahim Yaakub. Sambutan yang diterima amat menggalakkan . Seramai 12 kumpulan telah mempersembahkan corak dan strategi permainan masing-masing. Pertandingan ini bermula pada jam 9.30 malam.


Wartawan GMFPI sempat menemuramah beberapa peserta pertandingan tersebut ”terima kasihlah kat pihak GMFPI ni selaku penganjur program, sebab boleh mengeratkan lagi ukhwah antara kami, sebelum ni tak berapa rapat dengan kawan-kawan lain jabatan, tapi lepas ni dah boleh main futsal sama-sama la tiap-tiap minggu” ujar Ridwan Ramli selaku pelajar tahun satu Jabatan Usuluddin dan Falsafah.



Selain itu, kami juga sempat menemuramah Pengerusi GMFPI, saudara Muhammad Syafiq Aziz ”saya rasa bersyukur sebab dapat menganjurkan program ni pada adik-adik tahun satu, sukan ialah salah satu jalan untuk kita merapatkan ukhwah sesama manusia, tak kiralah kita ideologi apapun yang penting kenalah bersatu, macam kita main futsal malam ni gak. Lepas ni kalau boleh kita jemputlah aspirasi ajak ‘friendly’(sambil berseloroh), baru boleh rapatkan ukhwah antara kita walaupun berbeza pendapat, tapi kita tetap hamba Allah kan

Pemenang akan membawa pulang hadiah berupa hamper pada minggu hadapan ketika final pertandingan tersebut. Pertandingan futsal GMFPI telah tamat pada jam 12.10am.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails